Tjäna pengar till klubben

Om du är med i en idrottsklubb vill du självklart att det ska hända roliga saker, som spännande tävlingar och få åka på träningsresor, men det kräver ju pengar. Här kommer tipsen på hur din klubb kan tjäna mer pengar.

Klubben

Det kostar pengar att anordna tävlingar, köpa in utrustning och att åka på träningsläger. Om du drömmer om att åka på träningsläger med din klubb, så måste ni tillsammans i laget tjäna ihop till reskassan. Det finns många lag som gör en resa var eller varannat år, ibland rent av till ett annat land, och det bottnar alltid i aktiva medlemmar. Det första ni som lag behöver göra är att besluta er för att ni verkligen ska åka på träningsläget, anordna tävlingen eller köpa in utrustningen som ni behöver.

Sälja saker

Det lättaste sättet att tjäna in pengar till klubben är genom att sälja saker. Ni kan baka kakor och gå runt och sälja, eller ställa er på torget en lördag. Det är enklaste är ändå att sälja saker från SäljDirekt, som har allt från lyxkaffe och grillsåser till parmesanost som ni kan sälja. Vuxna älskar sånt!

Panta

Ett annat sätt att tjäna pengar till laget är genom att samla burkar och tomflaskor. Det kräver mer arbete, men ni får ju samtidigt motion och gör något bra för miljön. De lag som lyckas samla in pengar kombinerar ofta att sälja saker och att samla in tomflaskor för att panta.

frontpage